måndag 13 september 2010

Pepp!

I lördags gjorde jag ett bra pass. Två varv på en terrängslinga som enl uppgift är 5, 4 km. Min iPhone visade dock på 10, 3 km när jag kom i mål. Hur som helst är jag nöjd. En rejält tung stigning (gånger två) och några mindre backar tog på krafterna. För min del var det också ett mentalt lopp i att fortsätta ut på varv två när jag passerade bilen. Det gick bra och jag kom i mål mycket nöjd!
Nu är det pepp och fokus på lördag som gäller. Både jag och brodern springer då Tjurruset i Karlstad. Från arrangören kan man läsa följande:
"En del av tjusningen med arrangemanget är att du som deltagare aldrig vet vad som väntar runt nästa hörn. Banan är cirka 10 km lång men själva bansträckningen bevaras hemlig tills den stora startkanonen ljuder. För att hålla banan så hemlig som möjligt är banläggarna anonyma, dock låter de även i år hälsa att kreativiteten flödar och att de kommer att göra allt för att erbjuda de överraskningar som karaktäriserar en riktig TjurRuset-bana."

Minst sagt spännande hälsar systern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar