onsdag 20 oktober 2010

Ett riktigt bra pass!!!

Idag har jag varit på gymmet och tränat. Det snöar (!!!) här idag så utomhusträning lockade inte. Jag började med uppvärmning på löpbandet och gick sedan över i snabba, korta intervaller. 15 sek löpning och 15 sek ståvila. 20 sådana dvs 10 min och sedan nedvärmning. Passet tog sammanlagt 25 min och svetten rann rejält. Efter det släpade jag iväg bänk, skivstång, hantlar och matta till ett hörn av gymmet där jag körde stationsträning. Första setet bestod av,
- mage, på bänk liggandes på rygg, höftlyft
- dips
- step up med 16 extra kilo, lika många på varje ben
Andra setet;
- bicepscurl med skivstång
- raka marklyft
- rodd med skivstång
Tredje setet;
- hantellyft åt sidan för axlarna
- armhävningar
- hantelyft bakåt från armbågen, armarna rakt ut från axeln, för baksida axel (jag kan inte förklara bättre i skrift...)

Tre cirklar på varje set, alltså sammanlagt 27 set fördelat på 9 övningar. Behöver jag säga att svetten fullkomligt forsade efter detta??? Nu ska jag krypa ner i badkaret med senaste numret av Runner´s World!

/Systern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar