söndag 24 oktober 2010

Kompromiss

Enligt Svenska akademiens ordbok betyder kompromiss: "överenskommelse på grundval av ömsesidiga eftergifter".
Jag gjorde en kompromiss mellan att ligga på soffan hela dagen och springa 17 km i terräng. Jag är liiite hostig. Liiite seg. Inte sjuk men inte heller helt 100.
Jag sprang intervaller i trappor. Vi har en trappa i stan som är ganska känd som jobbig. Halva trappan är vanliga trappsteg och den andra halvan är sådana där långa steg på 2-3 m, sega och dryga :) Jag sprang dit, ett par kilometer och väl där blev det 10 vändor. Varannan gåendes på varannat steg och varannan springandes på varje steg. Och sedan hem via ett par andra kilometrar. Jobbigt och bra.



En ganska ok kompromiss. Nu blir det engelska liga-fotboll resten av dagen. På soffan. Liggandes. Min bror ligger också fast i fält. Han rapporterade nyss "bra men blött".


/Systern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar