söndag 31 oktober 2010

Tankar kring vänner...

Denna helgen har jag barnen! Dom bor hos mig fram till fredag, då de bor hos sin mor till nästa fredag osv.
Att ha barnen hos mig innebär att jag inte kan löpträna. Jag försöker hålla igång med mina kettlebells här hemma när barnen somnat.
Jag har världens finaste barn. Dom får mig att le, skratta och gråta flera gånger varje dag...

Jag är dessutom omgiven av fantastiska vänner! Jag och barnen umgås väldigt gärna och ofta med främst 2 andra familjer. Familjen K och Familjen S. Båda dessa familjer är varma, omtänksamma, roliga, galna, alltid med på upptåg, deras barn är väluppfostrade och trevliga och föräldrarna är av den absolut finaste sorten. Hade det inte varit för dessa 2 familjer så denna helgen som gick blivit helt annorlunda. Jag och barnen har fått skjuts till fisket i lördags, vi fick låna fiskeprylar, vi lagade mat tillsammans. (vår bil är på verkstaden och i den bilen fanns våra fiskeprylar, matlagningsutrustning, barnstolar mm mm) Men allt det lånade familjen K ihop åt oss bara för att vi skulle kunna åka med.

I dag har vi fått låna en bil(!) av familjen S! Vi har dessutom lekt och busat med dom, blivit bjudna på middag, fått barpassning när jag kört först G och sen E till och från dagens träning och dans.

Riktiga vänner...dom är nog inte så många i livet...när man finner dom ska man vara rädd om dom, vårda dom, respektera och uppskatta dom...det gör vi, jag och barnen...

//Brodern

1 kommentar:

  1. Kloka ord! Men så är du klok också käre bror!

    /Syster

    SvaraRadera