torsdag 28 oktober 2010

Variation!

Sitter i soffan och njuter av tillfredsställelsen som infinner sig efter ett skönt träningspass!
Det regnade, vinden blåste hårt och det var ganska ruggigt när jag lämnade hemmet och tog sikte mot jobbet. Väl på plats vid jobbet så sprang jag 3 varv på hinderbanan och körde 2 varv om 3 övningar på utegymet i mellan hinderbanevarven.

Hinderbanan som jag nyttjar nu består av ca 15 hinder. Där tränas min ballans, vighet, koordination, styrka och uthållighet. Denna träning är i sig ett variationsriktpass. De övningar jag gör på utegymet är ryggpress, chins och dips. Även där blir det då variation.

Tesen detta träningsår är just att variera min träning. Kortapass, långpass, styrka, intervall, distans, med och utan utrustning, med och utan löpar-ryggan.
Jag hamnade förra säsongen i ett "jag-måste-springa-så-långt-jag-kan-på-den-tid-jag-har-till-dagensträning-mod". Och det var inte alls optimalt ;) Men jag hamna där utan att jag knappt märkte det. Så detta år blir det andra pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar