söndag 14 november 2010

11, 7 km på landet

Idag stod 70 minuters löpning på mitt schema. Rundan fanns i huvudet. Inget regn. Redan vid kl 10.30 var jag på väg efter en tidig frukost. Jag hade räknat med att ligga på allt mellan 6.00-6.30/km. Men jag kände tidigt att benen och kroppen var pigga så jag pinnade på utan att fundera på klockan så mycket. Sneglade någon gång och såg då att jag låg kring 5.40 /km. Toppen och motivationen ökade. Efter ca 3 km kom jag till Osuddenbacken, ni som kan ert Värnamo vet vilken backe jag menar. Lång och seg, inte särskilt brant men just seg. Jag sprang på uppför och benen kändes fortsatt pigga. Ut från stan längs med sjön, förbi hästar och kor i hagar. Det blev en jättehärlig runda på landet.


Dagens pass: sträcka: 11.7 km. Tid: 1.09.50. Snitt: 5.58 /km

2 kommentarer:

  1. Men herre gud , va duktig du är!!!
    Din mamma

    SvaraRadera
  2. My god!!! Jag blir ju svettig bara av att läsa ;) Starkt jobbat!

    kram från Svägerskan

    SvaraRadera