torsdag 11 november 2010

Hemmaträning

Idag har jag tränat styrka hemma. Himla smidigt. Datorn som spelar favoritmusik och förmedlar inspiration och övningar via grymma sidan www.dintraning.se. Där hittar man redan färdiga program samt en övningsbank med massor av övningar. Och man kan söka på muskelgrupp, redskap och typ av träning. Jättebra sida!
Kettlebell är ett redskap jag använder i hemmaträningen. Den och en matta och sedan kan hela kroppen få sig en genomkörare. Jag körde ett helkroppspass med bra puls. Draken, renegade row, höga drag, sving, pullover, marching man, triple x och åttan. Armhävningar, utfall med bakre benet i soffan, propellern och höftlyft på ett ben. Sedan avslutade jag med några yogaövningar och stretch. Ett bra pass!

I morgon är det dags för terräng igen! Jag längtar. Det är verkligen i skogen och terrängen jag ska vara. Ingen asfalt, inga bilar, inga ljud mer än just de naturliga. Där är det roligt, utmanande och utvecklande att springa. Jag ska springa ett fartlekspass i ett kuperat terrängspår. Med Icebugs på fötterna! Jag älskar´t :)

/Malena

Ps
Patrik, brodern min, ligger i fält och är inte åter i civilisationen än på ett tag

1 kommentar:

  1. Härligt syrran!

    Själv har jag precis sprungit backintervall i regnet och sen kettlebell innan duschen här hemma. Och nu var det dags att ge sig av mot jobbet igen...grattis mig! ;)

    //Brodern

    SvaraRadera