söndag 7 november 2010

Team Arbetsinsats BAMM50 Mix

www.bamm.nu

Där finner vi vårt gemensamma mål! Vi ska, jag och systern, springa i klassen BAMM 50 Mix.
Vilket innebär att vi skall starta dag 1 med varsin ryggsäck där vi har med oss tält, mat, sovsäck, förstärkningskläder, vikt ca 5-6 kg.

Efter ca 30 km löpning skall vi resa vårt tält i nattlägret och sedan vakna dag 2 och springa lika långt igen och slutligen gå i mål!
Vi kommer klara det!

Jag var uppe där förra året tillsammans med en kollega. Vi startade i BAMM70 Elit. Vilket var lite naivt... ;) Det hjälpte inte heller att vi båda vår sjuka/småkrassliga sista veckan innan starten. Vi lyckades ta 9 av de 11 kontrollerna dag 1, men vi hade tappat tempo pga svårt med andning så vi tvingades att bryta.
Jag är väldigt tveksam till att vi skulle klarat dag 2 i BAMM70 även om vi skulle varit fullt friska, så brutal var den utmaningen...

Här är vyn som vi hade halvvägs upp för "väggen". Vi tog en kontroll där nere vid atlanten och sen väntade 480 höjdmeter...det tog oss 65 min att ta oss upp.















Här bredvid ser vi en bild från starten som var vid Riksgränsen. Det började uppför direkt. ;) Som man kan se så spreds fältet ut ganska snabbt och ganska långt.

3 kommentarer:

  1. Ja gode värld... Hisnande vacker miljö och hisnande jobbig arbetsinsats :)

    SPÄNNANDE!!!
    /Syrran

    SvaraRadera
  2. Men det fixar ju ni!!!
    Mamma och pappa

    SvaraRadera
  3. Gud vad roligt! Måste jag direkt surfa in och spana på, en utmaning lockar alltid :)!

    SvaraRadera