söndag 28 november 2010

Snöig jogging

Jag tokgillar Craft och idag var det premiär för ytterligare ett plagg. En tröja med halvhög krage. Perfekt i dagens snöväder. Mycket snö på marken och ett ganska rejält snöfall hindrade inte mig. Det blev mycket bra fotledsträning då jag sprang i ett oskottat spår. Ojämnt och som sagt ganska snöigt. Vi har verkligen vinter här i Småland. Mysigt tycker jag dock, jag klagar inte! Även träningspasset blev mysigt. Tungt och jobbigt för benen men mysigt med all snö. De sista 400 m innan jag var hemma igen så hoppade jag helt av spåret och sprang i terrängen bredvid. Ca 20-30 cm snö och det var rejält tungt för låren.
Summa summarum så blev det 7, 2 km mysig, snöig, jobbig jogging!

2 kommentarer:

  1. Bra!
    Härligt pass!

    Nästa gång testar du sista 1000 m i djupsnön ;)

    SvaraRadera
  2. Mysigt (och jobbigt :) att springa i snön. Längtar just nu efter lite uteträning (ja träning överhuvudtaget), varit inne nästan hela helgen. Genomförkyld.

    SvaraRadera